En flyttfågels glädje

Långsamt, långsamt kommer nu den del av året som jag föredrar. Det vill säga den utan snö, mörker, is eller tjäle. Promenader i skogen, pique-niques, uteserveringar, värme, fiske, svampplockning, kidsen som cyklar.

Se på flyttfåglarna de kan och de gör det. Jag kommer att inta flyttfågelstatus så fort tillfälle ges. Mitt i mörkrets kyla händer det att jag intalar mig att det skulle vara en del av tjusingen. Med lite perspektiv skulle jag snarare vilja kalla det för en dåres försvarstal.

Kommentera

