Uthyrning av kroppsdelar – stor skillnad

Självklart är det mycket med prostitution som är viktigt att ta avtånd ifrån och mycket lidande och icke självvalda händelser som lett dit eller situationer i samband med prostitutionen. Samtidigt när jag läser om Beatrice Asks senaste utspel om just sexköpare så kan jag inte låta bli att tänka att valet av uthyrd kroppsdel så kraftigt påverkar uppfattningen om jobbet respektive brottet.

Själv hyr jag ut min hjärna varje dag. Dessutom tillhör jag absolut de vilka tar med mig jobbet hem. Mobiltelefonen kan ringa när som helst och självklart ber jag barnen att vara tystare och svarar. Stolthet? Jag är faktiskt stoltare över min hjärna än många andra kroppsdelar och finner den efter diverse jämförelser och ”enkäter” mer unik.

När jag läser hur Ask resonerar om hur just dessa brottslingar vars brottsliga handling är att ha köpt sex är de vilka mer än andra vill dölja sin brottsliga gärning framträder en otroligt småborgerlig syn på framför allt sex i sig. En del av vår syn på prostitution har klara småborgerliga rötter. Även om jag inte har erfarenheten och kanske inte kan förstå hur det är att ”gå på gatan” så känner jag en stark sympati för dessa, till största delen, kvinnor.

Fot not: Ja jag vet att fler män än kvinnor har erfarenhet av att sälja sex men kvinnorna gör det i större omfattning så volymen sex som sålts av kvinnor är större än dito såld av män.

Läs även: AB, AB

One response to “Uthyrning av kroppsdelar – stor skillnad

  1. Hur blir det med de kvinnor, tjejer som ”säljer” sig utomlands? Tänk en vanlig tjej som reser t. varmare trakter. Stöter på en karl (de har riktiga män utomlands sägs det). Han pökar på henne. Sticker men lämnar ngr hundra som ”gåva”, ett tack för en trevlig samvaro, eller kvinnor som reser t medelhavet för att männen där pökar på allt och alla. Vet om hundratals tjejer som bara åkt på en solresa och finansierat resan med ”oskyldiga” pengar. Sossar har gjort det miljoner ggr.

Kommentera

