Min iPhone – mitt universaläpple mitt hem

Apple, skriver IDG, kommer allt längre i ambitionen att göra iPhone/iPod till det smarta hemmets universella fjärrkontroll. Visst är det smidigt att kunna öppna dörren från bilen på väg hem från jobbet när barnen glömt nyckeln och du samtidigt ser att det är Kalle 12 år som står och har bråttom in!

Patently Apple skriver om olika delar vilka kan manageras via din appledevice. Jag tror inte vi behöver någon lista för att förstå att TV, stereo men även värmen, tvättmaskinen, spis, eluttag, kyl och frys med nfc smarta varor ger oss all information och det handlingsunderlag vi behöver för ett bekvämare liv. Själv har jag kommit en bit i mina försök att kunna läsa godnattsagan för mina barn remote när jag inte är hemma vid läggdags.

Kommentera

