Skotta is istället för att kontrollera biljetter

Jag är en tålmodig pendlare som använder den kollektiva spårtrafiken och har allt som oftast tur och det kommer ett försenat tåg in på perrongen när jag gör det likaledes. Men då jag konstaterar hur många inställda tåg, bussar och tunnelbanor det handlar om så förstår jag att många får problem.

När jag sedan ser 10-talet extra spärrvakter som inte gör mycket mer än att blänga på sina kunder så undrar man hur det är ställt med prioriteringen. Vid så pass undermålig leverans som nu är fallet borde resorna vara gratis och de vilka bara står och blänger kommenderas till isrensning eller åtminstone informationstjänst.

Det kan vara att vi inte ska ha en kollektivtrafik anpassad till de mest extrema situationer som inträffar var 15:de år men när så sker kan väl den som sitter med Svarte Petter se till att göra så gott man kan.

Kommentera

