2 Cases: Twitter och föreläsning i blended learning

På U.T. Dallas, USA, har föreläsare Dr Monica Rankin, provat att använda Twitter som en aktiv del av föreläsningen. Oerhört intressant med ett riktigt case i blended learning som inkluderar m-learning. Om resultatet kan du läsa här

Sugato Chakravarty, professor of consumer sciences and retailing at Purdue University, har även han använt Twitter under föreläsningen. Läs, se och hör hans och hans studenters kommentarer här i en artikel och videointervju

En av erfarenheterna som återkommer ofta i intervjuerna är att studenter som vanligtvis inte diskuterar eller kommenterar kommer till tals. Det här är något vi även märkt under bolagsstämmor och seminarier där traditionella sms-lösningar med hjälp av en moderator avsevärt ökat interaktiviteten.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s