Det är synd om människorna

Argumenten i debattartikeln i Aftonbladet är tagna ur luften. När någon kastar ur sig påståenden på det sättet blir det ofta en diskussion kring dem istället för exempelvis eventuella konsekvenser av innehållet i utsagorna.

Vad beträffar innehållet så undrar jag om det egentligen inte handlar om att alltför många av de i vårt samhälle vilka hyser och uttrycker sådana åsikter inte känner någon muslim. När jag tänker efter så tror jag att jag känner fler icke muslimer som jag har svårt att stå ut med än dito muslimer. Sällan har någons religion påverkat vad jag tycker om människan.

Låt oss behålla det Sverige vi har och älskar så mycket. Vi måste säkerställa ett samhälle där alla känner sig välkomna och trygga. Ingen ska behöva vara så ledsen, förvirrad, övergiven och okunnig att man röstar på SD men att försöka stänga dem ute kommer inte att fungera. Det traderar bara en strid som i sig är målet för SD och dylika. Låt inte radikala och mångfaldsfobiska nationalister stjäla landet.

DN.se under opinion skriver idag Roland Zuiderveld om hur medierna hanterar SD och deras holländska motsvarighet.

Kommentera

