Ibland förstår jag inte att jag får vad jag önskar

Satt nu i kväll och metade abborre med löja. Samtidigt jiggade jag lite och fick upp några som låg under fyra hektos gränsen. Jag hade även några försiktiga tafsningar i jiggen, högst konstigt eftersom borrarna hög hårt. Även flötmetet visade på några försiktiga dykningar och sedan plötsligt hänger en kvar och små dippar efter dyket. Jag rycker till och får svar, efter kort fight kommer så en fin 2+ kilos gös upp. Förmodligen var det gös även på jiggnafsandet. Undrar hur resultatet sett ut med levande löja? Ska nog ut igen men den här gången riggar jag med extrakrok på jiggen.

Kommentera

