Infrastrukturella förutsättningar skapar mobilexplosion i Indien

Begränsade tidigare möjligheter till långdistans kommunikation har lett till en stor efterfrågan på mobila nät och tjänster i Indien skriver DN.se. Musikförsäljning i Indien domineras av försäljning via mobiltelefonen och Bollywood är ett omtyckt innehåll samtidigt som det är möjligt för bönder att via mobilen följa priserna på jordbruksprodukter. Voice är den största intäkten och sms växer. Samtalskostnaderna är så pass låga att även fattigare invånare har råd. Allt detta gör att marknaden fortsätter att växa. I juli blev det 14,4 miljoner nya abonnenter. 3G är fortfarande inte utrullat …

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s