När det redaktionella innehållet blir rikare så …

Nu kommer en riktigt cross over när rörlig film kommer till tidningen i papper format. DN.se skriver om tidningen Entertainment Weekly som i upplagan 18 september får ett videochip som innehåller 40 minuter rörliga bilder. Americhip har tagit fram tekniken som fungerar som ett födelsedagskort. När man öåånar sidan spelas innehållet upp. I det här fallet reklam från Pepsi.

Tankarna går ca 20 år tillbaka när tidningarna började med 4-färg i sitt redaktionella material. Det satte press på annonsörerna att köpa 4-färgsannonser för att konkurrera om läsvärdet.

Hur som helst kanske denna 2,7 millimeter tjocka teknik kan göra något åt den negativa utvecklingen för tidningar i pappersformat. Om det nu är pappersformat.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s