Tänk vad som slinker ned ibland

chiliHade lyckan att få tag på lite svamp på vägen hem idag och vid hemkomst hade jag lovat pasta så något fick det ju lov att bli. Jag slängde mig över matlagningen och till slut blev det en svampröra med chili och koriander tillsammans med en omelett och stekt kokt färskpotatis. Först trodde jag att åttaåringen skulle sätta sig på tvären när pastan klev ur bilden men inte alls. Nästa blixtnedslag var att jag kört på med chili som vanligt men ser man på Juliette accepterade allt med ett leende och undrar om det inte får bli en svampcurry nästa gång.

Kommentera

