Hur många perspektiv behövs det

imagesNu har DN snart vänt ut och in på varje lakan inom sjukvården, fantastiskt intressant har det varit och kommer förmodligen att vara ett tag framöver då vi förmodligen inte läst den sista artikeln än!
Efter att ha följt och kommenterat en del av debatten måste jag bara till slut fråga finns det något perspektiv på när den privata sjukvården lyckas förutom att leverera fantastisk sjukvård till fantastiskt rika? Varför, varför måste vård vara privat, varför ska någon tjäna pengar på andras sjukdomar och lidanden? Vill någon spruta in lite kemikalier i sina läppar så kan det gott vara privat men …
Det är inte så att jag är emot privata företag, jag arbetar själv på ett sådant. Jag tycker att det i den här diskussionen om någon så visar människan sin oförmåga att övervinna sig själv och sin egen kortsiktighet och svaghet för egen snöd vinning. Det kan inte vara så att jag som patient med brutna ben eller fastklämd i en bil är tvungen att upphandla min läkarvård för skadan. Vi måste förmå oss att själva skapa mål, idéer, visioner och drivkraft som inte är sprugna ur kvantifierbara mål och önskningar. Är man intresserad av pengar tycker jag man ska arbeta på bank:)!

One response to “Hur många perspektiv behövs det

  1. ”Efter att ha följt och kommenterat en del av debatten måste jag bara till slut fråga finns det något perspektiv på när den privata sjukvården lyckas förutom att leverera fantastisk sjukvård till fantastiskt rika?”

    Nä…..

Kommentera

