Skulle det vara så konstigt?

k_rlekEn kovändning under yxan eller inte. Inför risken att inte kunna förätta vigslar har nu till och med den svenska kyrkan greppat den del av kärleken som är lättast att förstå – den är mänsklig och förhoppningsvis något som alla får ta del av i sina liv och ingen diskurs, hur gammal den än må vara, håller för att utestänga eller dela den i accepeterad icke accepterad.

Visst räcker det att kärlek är något ibland konstigt i sig, för vem har inte undrat? Vi är och definieras av det vi omsluter och aldrig av vad vi utesluter.

One response to “Skulle det vara så konstigt?

  1. Jag håller med, och jag vill kunna gifta mig med mina två kvinnor. All kärlek borde vara tillåten när den är ömsesidig och alla typer av äktenskap borde finnas i kyrkan.
    Jag hoppas att man ska tillåta denna form av äktenskap, en form som inte på något sätt innebär ett mindre kärleksfull förhållande än mellan två homosexualla.

Kommentera

