Jag är inte för fildelning men det här – yes!

Är det någon som minns staten och kapitalet? Om det är någon som ror så är det den här piraten, miljöpartisten har ju redan satt sig i styrelserummet på vilket multinationellt företag som helst. Så klart det blir att det är den ekonomiska vinningen som kommer i första rummet. Hur är det ställt med människan när det enda som får oss att vilja värna om bland annat miljön är den egna snöda vinningen. Är den den enda drivkraften? Jag läser även DNs artikel om att miljötänkandet minskar i krisen, vi handlar efter plånbok och inte enligt vår etik. Blir det inte dyrare i längden att handla fjärrproducerat och kemikaliebehandlat? Jag tycker att det är tråkigt att det inte går att värna om etik och dess förutsättningar. Värna om den mot ett enklare och kortsiktigare ekonomiskt intresse.
Låt mig understryka att jag inte är för att man genom fildelning undanröjer artister och konstnärers försörjning. Samtidigt är det enligt min åsikt hög tid att modernisera strukturen i de branscher vilka lidit av fildelningen.

Kommentera

